درب هوشمند

اطلاعات تکمیلی درمورد دربهای اتوماتیک سکشنال

درب هوشمند

اطلاعات تکمیلی درمورد دربهای اتوماتیک سکشنال

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همه ما عاشق تصاویر اینفوگرافیک هستیم چون عصاره‌ای قابل هضم از آمار و مفاهیم بزرگ‌اند؛ مفاهیمی که به شکلی هنرمندانه و دلنشین به تصویر کشیده‌ شده‌اند. ساخت اینفوگرافیک مثل هر کار تصویرسازی دیگر یک مهارت هنری است که ذوق و سلیقه و مهم‌تر از آن، زمان می‌خواهد.

اگر برای انتقال بهتر یک مفهوم نیاز به ساخت تصاویر اینفوگرافیک دارید اما زمان به شما اجاره این کار را نمی‌دهد، اصلا جای نگرانی نیست. در این مقاله هشت سرویس رایگان (با پرداخت حق اشتراک) را به شما معرفی می‌کنیم که با داشتن قالب‌های آماده زمان ساخت اینفوگرافیک‌ها را به نصف می‌رسانند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با این هشت سرویس بیشتر آشنا شویم.

1. Adobe Spark

 

 

 

اگر به ابزاری احتیاج دارید که خیلی سریع و راحت برایتان اینفوگرافیک‌ بسازد، ادوبی اسپارک گزینه خوبی برای شماست. این سرویس تحت وب حداقل 10 هزار قالب آماده دارد تا بتوانید آن‌ها را به اینفوگرافیک‌های شخصی تبدیل کنید.

بیشترین کاری که در ادیتور ادوبی اسپارک انجام می‌دهید، درگ و دراپ است. فقط کافیست قالب دلخواهتان را پیدا کنید و بعد انواع و اقسام المان را داخل آن بریزید؛ از تصویر پس‌زمینه گرفته تا متن و عکس و لوگو و آیتم‌های تزئینی. در نهایت می‌توانید پیش از گرفتن خروجی، اینفوگرافیک را برای پلتفرم مد نظرتان (اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و...) از نظر ابعاد مناسب سازی کنید و بعدا آن را با حداکثر کیفیت تحویل بگیرید.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/10/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%81%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

می توان گفت که تقریباً تمامی ترکیباتی که پیوند کووالانسی دارند، چه این مواد آلی باشند یا معدنی، فرکانس های متفاوتی از اشعه ی الکترومغناطیس را در ناحیه ی مادون قرمز طیف جذب می کنند.

 

ناحیه ی مادون قرمز طیف الکترومغناطیس دارای طول موجی بلندتر از طول موج نور مرئی است.

 { با طول موج تقریی  m ) 400nm – 800 nm ) }

طیف سنجی مادون قرمز

 

 

 بخشی از طیف الکترومغناطیس را که ارتباط مادون قرمز ارتعاشی با دیگر تابش ها را نشان می دهد کوتاه تر از طول موج مایکروویو ( با طول موج بلندتر از 1mm ) است، در قسمت بالا مشاهده می کنید.

در شیمی ما فقط به بخش ارتعاشی ناحیه ی مادون قرمز علاقمندیم. این بخش طول موجی بین  25 µ , 2/5 µ   را شامل می شود. اگر چه واحد تکنیکی صحیح طول موج در ناحیه ی مادون قرمز طیف میکرومتر ( µm ) است ، ولی ما واحد رایج آن یعنی میکرون ( µ ) را در این فصل به کار خواهیم برد .

 

در شکل فوق دیده می شود که طول موج  رابطه ی عکس با فرکانس دارد. همان گونه که مشاهده می شود ، انرژی رابطه مستقیمی با فرکانس دارد: E = h v ، که h ثابت پلانک است.

با استفاده از فرمول اخیر می توان مشاهده کرد که ناحیه ی اشعه x دارای بالاترین انرژی در طیف بود و این انرژی آن قدر زیاد است که قادر به شکستن اتصال در مولکول خواهد بود.

 در انتهای دیگر طیف الکترومغناطیس، فرکانس های رادیویی انرژی بسیار اندکی دارند.

 

نواحی مختلف طیف و انواع انتقالات انرژی در جدول زیر خلاصه شده است. چندین ناحیه از جمله مادون قرمز، اطلاعات بسیار مهمی را در مورد مولکول های آلی در اختیار می نهند. 

بسیاری از شیمیدانان از واحد عدد موجی ( میانگین رزونانس ) در ناحیه ی مادون قرمز طیف الکترومغناطیس استفاده می کنند . عدد موجی بر حسب cm -1 بیان شده است. 

 

طیف سنجی مادون قرمز

 

مزیت این واحد آن است که رابطه ی مستقیمی با انرژی دارد ( عدد موجی بیشتر نشانگر انرژی بیشتر است ) ، بنابراین، با استفاده از این واحد ، ناحیه ی ارتعاشی مادون قرمز بخشی بین 4000 تا  cm -1 400 را در بر خواهد گرفت. می توان به کمک روابط زیر طول موج ( µM یا µ ) و عدد موجی ( cm -1 ) را به یکدیگر تبدیل کرد.

 

 فرآیند جذب مادون قرمز

مانند انواع دیگر جذب انرژی، موقعی که مولکول ها اشعه ی مادون قرمز را جذب می کنند، به حالت انرژِی بالاتر بر انگیخته می گردند. جذب تابش مادون قرمز مانند هر فرآیند جذب دیگر، یک فرآیند کوانتایی است؛ بدین صورت که فقط فرکانس های ( انرژی های ) مشخصی از تابش مادون قرمز توسط مولکول جذب می گردد.

جذب تابش مادون قرمز با تغییر انرژی بین kj mole-1   40 – 8  همراه است.

تابشی که دارای چنین انرژی باشد، فرکانس های ارتعاشی کششی و خمشی پیوندهای کووالانسی اکثر مولکول ها را شامل می گردد .

 

طیف سنجی مادون قرمز

 

 

در فرآیند جذب، فرکانس هایی از اشعه ی مادون قرمز که با فرکانس های ارتعاشی طبیعی مولکول مورد نظر تطبیق کند جذب خواهد شد و انرژی جذب شده برای افزایش دامنه حرکت ارتعاشی اتصال موجود در مولکول به کار گرفته می شود.

 

باید توجه داشت که تمام پیوندهای موجود در مولکول قادر به جذب انرژی مادون قرمز نیستند، حتی اگر فرکانس اشعه کاملاً با فرکانس حرکت تطبیق کند.

فقط آن پیوندهایی که دارای گشتاور دو قطبی هستند قادر به جذب اشعه ی مادون قرمز خواهند بود. پیوندهای متقارن، مثل پیوند موجود در CL2  و H2 ، اشعه ی مادون قرمز را جذب نمی کنند.

یک پیوند باید خصلت یک دو قطبی الکتریکی را از خود بروز دهد که این دو قطبی با همان فرکانس اشعه ی ورودی متغیر بوده تا انتقال انرژی صورت پذیرد. بنابراین، پیوندهای متقارن در مادون قرمز جذب نمی دهند . اکثر پیوندهایی که چنین پدیده ای را دارند.

منبع:

https://article.tebyan.net/209581/%D8%B7%DB%8C%D9%81-%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از گشت و گذار در کهکشان باشد معروف‌ترین بازی موبایل قطعا Faster Than Light است و بازی‌های کمی می‌توانند در کیفیت ساخت و محتوا با آن رقابت کنند اما بازی Crying Suns عنوانی نه چندان معروف است که می‌تواند هم‌رده‌ی FTL باشد. ممکن است گاهی احساس کنید که بازی Crying Suns شباهت زیادی با FTL  دارد که کاملا درست است اما در نهایت به نظر شخصی شما مربوط است که این را نکته‌ی مثبتی به حساب بیاورید یا منفی.

 

بازی Crying Suns

 

 

بازی Crying Suns در سبک روگ‌لایت (roguelite ) طراحی شده که با تاثیر گرفتن از سبک روگ‌لایک‌ (roguelike) به وجود آمد. بازی‌های سبک روگ لایک معمولا بازیکن را با دست خالی وارد اولین مرحله می‌کنند اما در عوض دشمنی سر راه بازیکن نیست یا حداقل با مرحله‌ای آسان روبرو است که اجازه می‌دهد بازیکن تجهیزات جمع کند و با دست پر به مرحله‌ی بعدی برود اما در Crying Suns شما از همان مرحله‌ی اول با چالش روبرو می‌شوید. شروع اولین مرحله چندان هم آسان نیست ولی روند نسبتا آهسته‌ی پیش رفتن بازی تعادل را حفظ می‌کند تا به خوبی با بازی آشنا شوید و به گیم‌پلی هم عادت کنید.

 

بازی Crying Suns

 

 

با شروع بازی متوجه می‌شویم که پا به دنیایی رو به سقوط گذاشته‌ایم که جایی برای انسان‌ها ندارد و ما به عنوان یک کلون از فرمانده Ellys Idaho باید علت سقوط امپراطوری را کشف کنیم اما نه به تنهایی؛ در کشتی فضایی کاراکترهای دیگری هم هستند که به کمک ما خواهند آمد. وظیفه‌ی بازیکن این است که با منابع محدودی که در دسترس دارد زنده بماند، بجنگد و کشتی فضایی را در برابر دشمنان خطرناکی که در کهکشان بی انتها منتظر هستند حفظ کند البته قرار نیست تمام مدت فقط جنگ بین کشتی‌های فضایی را مدیریت کنیم و جمع‌آوری منابع، فرستادن سربازها به اطراف برای گسترش سرزمین و ارتقای راه‌های ارتباطی هم مهم هستند.

 

بازی Crying Suns

 

 

گیم‌پلی با بخش داستانی ارتباط نزدیکی دارد و می‌توان گفت همین نقطه‌ی قوت بازی است. بتل‌ها یا همان مبارزات با زمان واقعی جلو می‌روند بنابراین می‌توانید زمان را متوقف کنید و با فکر هر حرکت را انجام بدهید. بازی در زمینی اتفاق می‌افتد که از خانه‌های هشت‌ضلعی تشکیل شده که هر کدام به عنوان یک واحد مجزا هستند و برای هر یک باید استراتژی به خصوصی به کار ببرید. در زمان رویارویی کشتی‌ها باید اول موشک‌هایی که از طرف کشتی مقابل فرستاده می‌شوند را منهدم کنید و بعد به انتخاب خودتان به یکی از سه بخش بدنه‌ی کشتی، خدمه یا سلاح‌ها حمله ‌کنید تا وقتی که مبارزه تمام شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/11/28/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-crying-suns/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

اگر جزو افرادی هستید که هرچند وقت یکبار گوشی خود را تغییر می‌دهید و درگیر نصب برنامه‌ها روی موبایل جدید می‌شوید، گوگل با ویژگی «Install Hints» مشکل شما را برطرف خواهد کرد و سرعت نصب آن‌ها را افزایش می‌دهد.

سالانه تعداد بالایی گوشی با قابلیت‌های جدید معرفی می‌شوند و شاید بخواهید هرچند وقت یکبار، یکی از آن‌ها را امتحان کنید. زمانی که به یک گوشی جدید مهاجرت کنید، باید کل اطلاعات خود را به آن انتقال دهید که روند چندان لذت‌بخشی نیست، مخصوص اگر برند گوشی‌ها هم متفاوت باشد.

در این میان چندین اپ برای مهاجرت میان دستگاه‌های مختلف با کمترین مشکل توسعه پیدا کرده‌اند. این اپ‌ها با چندین مرحله و کمی زمان، اطلاعات را منتقل می‌کنند. با این حال نصب تمام برنامه‌ها روی دستگاه جدید زمانبر خواهد بود، چرا که باید پس از نصب باید به صورت دستی وارد آن‌ها شوید.

خوشبختانه گوگل روی قابلیتی کار می‌کند که فرایند ورود به اپ‌ها در دستگاه‌های جدید را ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این، گوگل در حال کار روی ویژگی جدیدی به نام Install Hints است که به شما کمک می‌کند مهمترین اپ‌ها را در سریعترین زمان ممکن روی یک دستگاه جدید نصب کنید.

گوگل با توسعه این قابلیت جدید برای  پلی استور، فرایند بازیابی برنامه‌ها را سرعت می‌بخشد. در هنگام نصب این اپ‌ها روی دستگاه جدید، پلی استور تصمیم می‌گیرد که کدام فیلتر کامپایلر برای «Dex2oat» مورد استفاده بگیرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/11/28/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

گاهی پیش می‌آید که وب‌کم کامپیوتر شما به درستی کار نکند. یا بخواهید وب‌کم را جابجا کنید اما اتصال سیمی پیش پایتان محدودیت بگذارد. اصلا هیچ کدام از این‌ها، شاید یک گوشی قدیمی داشته باشید و بخواهید به جای استفاده دکوری و خاک خوردن، از آن برای هدف مفیدتری کار بکشید.

اپلیکیشن DroidCam پاسخ هر سه نیاز بالا را می‌دهد؛ ابزاری که می‌تواند گوشی اندرویدی یا آیفون شما را خیلی راحت به یک وب‌کم وایرلس تبدیل کند. محصول تیم DEV47APPS از طریق یک نرم‌افزار واسط رایانه‌ای می‌تواند گوشی شما را به یک وب‌کم وایرلس خیلی خوب و باکیفیت تبدیل کند که با نرم‌افزارهای مکالمه ویدیویی مثل اسکایپ هم سازگاری دارد.

 

اپلیکیشن DroidCam

 

 

اما درویدکم چطور کار می‌کند؟ بگذارید مرحله به مرحله کار را پیش ببریم. نکته اول اینکه اپلیکیشن DroidCam دو نسخه دارد، یکی رایگان و حاوی تبلیغات و دومی نسخه پولی با قیمت پنج دلار که در آن خبری از تبلیغات نیست و ضمنا امکان استریم تصاویر با کیفیت 720p و فریم ریت بالا را به شما می‌دهد. پیشنهاد ما به شما استفاده از نسخه حرفه‌ای به نام DroidCam X است هر چند که با نسخه رایگان هم برای استفاده کوتاه مدت می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید.

بعد از اینکه اپلیکیشن را روی گوشی دانلود کردید، باید کلاینت نرم‌افزاری‌‌ آن برای دسکتاپ را هم بگیرید. در حال حاضر درویدکم دو کلاینت ویندوز و لینوکس را آماده کرده که می‌توانید از وبسایت تیم سازنده دریافتشان کنید. متأسفانه این کلاینت هنوز برای مک منتشر نشده، بنابراین اگر آیفون داشته باشید فعلا ناچار به استفاده از کلاینت ویندوز هستید (البته گزینه دیگر استفاده از اپلیکیشنی مشابه به نام EpocCam است)

 

اپلیکیشن DroidCam

 

 

بعد از نصب کلاینت دسکتاپ حالا نوبت به ایجاد ارتباط بین گوشی و رایانه می‌رسد. اینجا باید توجه داشته باشید که هم گوشی و هم رایانه به یک وای فای واحد وصل شده باشند. در این صورت می‌توانید آی پی آدرس وای فای را از نسخه گوشی (که عددی مثل 192.168.1.91 است) بردارید و در کلاینت ویندوز وارد کنید و تمام. حالا گوشی و رایانه به هم متصل شده‌اند.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/11/29/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-droidcam%d8%9b-%d9%85%d8%a8%d8%af%d9%84-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%a8%d9%87/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

یک شرکت لیزینگ خودرو در تحقیقی پیش‌بینی کرده که تراشه هوش مصنوعی تسلا تا 11 سال دیگر از مغز انسان هوشمندتر شود.

مطالعه جدید یک شرکت لیزینگ خودرو نشان می‌دهد که اتومبیل‌های خودران تسلا می‌توانند تا سال 2033 از انسان‌ها باهوش‌تر شوند. این تحقیق به بررسی تراشه هوش مصنوعی اختصاصی تسلا پرداخته و آن را با نسل‌های قبلی همین سیستم و مغز انسان‌ها مقایسه کرده است.

 

شرکت Vanarama در تحقیقی به سراغ سیستم پردازش و هوش مصنوعی خودروهای تسلا رفته و دریافته که ریزتراشه‌های این شرکت می‌توانند تا 11 سال دیگر قوی‌تر از مغز انسان شوند. توانمندی‌های تراشه‌های تسلا سالانه با نرخ 486 درصد در حال بهتر شدن هستند و اگر زمان آغاز توسعه این سیستم را در نظر بگیریم، حدود 17 سال طول می‌کشد تا بلوغ آن را ببینیم. (ذهن انسان در 25 سالگی به بلوغ می‌رسد.)

تراشه D1 تسلا حالا 30 برابر قوی‌تر از تراشه‌ای است که این شرکت 6 سال پیش از آن استفاده می‌کرد. اولین تراشه‌ای که Vanarama بررسی کرده، قطعه‌ای محصول انویدیا مربوط به سال 2016 است که در هر ثانیه 12 تریلیون عملیات را انجام می‌داد. D1 حالا قادر به انجام 362 تریلیون عملیات در هر ثانیه است.

پیشرفت تراشه‌های تسلا خیره‌کننده است

تسلا

«واناراما» می‌گوید: «با این نرخ، تراشه هوش مصنوعی خودران تسلا فقط ظرف 11 سال (10.94 سال) یعنی تا سال 2033 (با انجام یک کوادریلیون عملیات در هر ثانیه) از مغز انسان فراتر می‌رود.» تراشه D1 پارسال در رویداد AI Day معرفی شد و برای ابرکامپیوتر Dojo توسعه یافته بود.

تراشه قبلی این شرکت موسوم به Hardware 3 می‌توانست در هر ثانیه 144 تریلیون عملیات انجام دهد. این رقم برای Hardware 2 معادل 72 تریلیون بود. پس با این نرخ پیشرفت اصلا عجیب نیست که کامپیوترها خیلی زود قدرتمندتر از مغز انسان شوند. این دستگاه‌ها حالا بسیاری از عملکردهای عصبی را شبیه‌سازی کرده‌اند. تسلا امسال هم رویداد AI Day دیگری خواهد داشت تا احتمالا از تراشه جدید D1 و البته ربات انسان‌نمای آپتیموس پرده بردارد.

اگر تمایل داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/09/03/tesla-self-driving-cars-will-be-smarter-than-us-2033

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

درب سکشنال یک مورد ایده آل و بسیار مطلوب بوده که خلال سهولت در به کار گیری، دارنده چگونگی دلخواه و نمای ظاهری فوق العاده و دارای انسجام با نمای ساختمان نیز میباشد .درب سکشنال پارکینگی که بعضی به خطا به آن درب کرکره سکشنال نیز میگویند دارنده بالاترین استانداردهای روز امریکا و اروپا بوده و جزو امروزی ترین درب های اتومات اکنون حاضر است که هم از حیث چگونگی و هم از حیث زیبایی شایسته ترین گزینش جهت اتوماسیون درب ورودی پارکینگ ساختمان ها محسوب می‌گردد.

درب پارکینگ زیرسقفی در اروپا و ایالات متحده بیشتر به اسم درب گاراژی دارای اسم و رسم میباشد . درب بالارونده سکشنال در مجموع بسته به اندازه محل قرارگیری درب ، از یکسری پنل درب سکشنال تشکیل‌شده میباشد . درب پارکینگ تحت سقفی ایگادُر در طرح ها و رنگ های متنوع ، با ارتفاع و پهنا معلوم که روی هم قرار می‌گیرد . بوسیله فنربندی خاص و یراق آلات در سکشنال در مسیر مشخصی در باطن ریل های فولادی جنبش می‎ نماید . جنبش درب زیرسقفی سکشنال به وسیله موتور سکشنال پارکینگی گشوده و اعمال میگردد. همگی موردها مذکور با اعتنا به نوع درب صنعتی سکشنال و یا این که درب پارکینگی سکشنال تغییر تحول خواهد کرد.
کارایی خاص درب سکشنال سبب ساز می‌گردد که به یاری فنربندی و ریل های منحصر به فرد، درب در فضای ذیل سقف انباشته شده و وسعت و فضای بسیار پاره ای از پارکینگ را بگیرد و این گشوده وبسته شدن سریع و بی سر و صدا شکل میگیرد. به همین عامل به در سکشنال درب زیرسقفی نیز میگویند.

سیستم این نوع درب پارکینگی دارنده رشته آوری ضد سقوط (anti drop) نیز بوده که در صورتیکه فنرها و کابل ها فعالیت نکنند ، از سقوط درب و صدمات جانی و مالی احتمالی ناشی از آن خودداری نماید. آحاد فضای فضا درب های اتومات سکشنال طوری آب بندی شده تا از ورود گرد و غبار و حشرات موذی به فضای درون پارکینگ پرهیز کند.

مهم‌ترین خصوصیت درب سکشنال این میباشد که فضای پاره ای از پارکینگ را اشغال می نمایند و در واقعیت از فضای سقف پارکینگ جهت عملیات گشوده و مسدود شدن خویش به کار گیری می کند و بدین ترتیب پهنا اثرگذار و قابل به کار گیری برای عبور خودرو به بیشترین موقعیت ممکن میرسد. همینطور این قابلیت و امکان برای شما مهیا می شود که اتومبیل خویش را در مجاورت ترین موقعیت ممکن به درب پارک نمائید.
همینطور درب سکشنال ایگادر مجهز به چشمی فتوسل خطی بوده که در طول 50 الی 60 سانتی متری از کف نصب می گردد که در شکل عبور عابر پیاده یا این که توقف اتومبیل در تحت درب، اگر که درب در حالا مسدود شدن باشد؛ سریعا متوقف شده و به طور عقب گرد فعالیت می نماید. همینطور ضمن سیستم فتوسل در درب های سکشنال صنعتی، موتورها دارنده سیستم هوشمند Encoder میباشند که در شکل لمس هر نوع بازدارنده بوسیله پنل انتهایی درب به طور هوشمند متوقف شده و به موقعیت عقب گرد کار می نماید تا بتواند امنیت و سالم شما و خودروی شما‌را ضمانت کند.
ساندویچ پنل درب سکشنال از دو لایه ورق فـولاد گالوانیزه همـراه بـا فوم پلی اورتـان عایق ، به ضخامت 40 میلیمتر ساخته شده میباشد. ضخامت ورق های فولادی که در دو طرف پنل به کارگیری می‌گردد، 4 تا 6 دهم میلیمتر میباشد .سطح بیرونی آن تـوسط رنگ پـودری الکـتروستاتیک پوشانده شـده و مابین این ورق های فولادی از فوم پلی اورتان با دانسیته بالا تشکیل شده که سبب استحـکام و ماندگاری فرآورده میگردد.

بسته به توصیه و ذوق مشتری از گونه های پنل ها می اقتدار در خط ساخت به کار گرفت. طول پنل ها عموما 45 و 50 و 55 و 61 سانتی متر بوده و پهنا پنل ها با اعتنا به نوع توصیه قابل تغییر تحول میباشد .
اگرچه شما از نمای خارج صرفا صورت پنلهای درب سکشنال پارکینگی را رویت میکنید اما یک درب ، متشکل از حدود 40 بخش میباشد.که با یاری هم سبب گشوده و مسدود شدن درب خود کار سکشنال تحت سقفی می‌شود.

با دقت به نوع دربهای برقی سکشنال ، مسیر گشوده و مسدود شدن درب به طور عمودی و افقی ( 90درجه ) ، عمودی ، شیبدار میباشد .در ایـن حـالت کمترین فضـای ممکن اشغال گردیده و بیشتر فضـای پارکینگ و یا این که کارگاه در اختـیار شـما قرار می گیـرد. همینطور دور و اطراف درب خودکار سکشنال پارکینگی با لاستیک های منحصر پوشانده می گردد .این آیتم ورودی درب را تماما هوابند کرده و از ورود گرد و غبار به فضای درون نیز پرهیز می نماید.

منبع : https://igadoor.com/%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B3%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%84/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

ارتش ایالات متحده اولین بسته ده هزار عددی از عینک های واقعیت افزوده را دریافت کرده که برای کارآمدتر کردن سربازان در نبردهای نزدیک طراحی شده است. این عینک ها که با نام The Integrated Visual Augmentation System (IVAS) یا سیستم های تقویت بصری یکپارچه شناخته می شوند از تکنولوژی واقعیت افزوده برای نمایش دادن داده ها روی میدان دید سرباز استفاده می کنند، داده هایی از قبیل نقشه ها، موقعیت های دشمن، موقعیت های کلیدی نیروهای خودی و دیگر اطلاعات. ارتش ایالات متحده خواستار ۱۲۰,۰۰۰ از این عینک ها شد اما کنگره تردید دارد که این بخش از نیروهای نظامی ایالات متحده به چنین تعداد زیادی از این عینک های واقعیت افزوده نیاز داشته باشد.

 

IVAS عینک واقعیت افزوده در اختیار نیروهای پیاده ارتش آمریکا

نادیده گرفته شده ترین بخش از نیروهای ارتش ایالات متحده از لحاظ تکنولوژی که بزرگ ترین بخش این نیروها نیز به شمار می آید، نیروهای پیاده هستند. نیروهای پیاده که با نام «ملکه نبرد» شناخته می شوند، زمین هایی که دیگر شاخه ها صرفاً بمباران کرده و زیر آتش می گیرند را در عمل تسخیر گرده و حفظ می کنند. اما در شرایطی که در یکصد سال اخیر شاهد توسعه های انقلابی گسترده در زمینه تانک ها، هواپیماهای جنگی و کشتی ها بوده ایم، نیروهای زمینی به مقدار بسیار زیادی در زمینه توسعه همراه با تکنولوژی نادیده گرفته شده اند. نیروهای پیاده امروزی عموماً با فهرستی از تجهیزات مشابه پیاده نظام های قرون گذشته به میدان نبرد می روند. ارتش ایالات متحده بر این باور است که عینک های تقویت بصری یک جهش تکنولوژیکی برای تامین نیازهای پیاده نظام به منظور مبارزه در قرن بیست و یکم خواهند بود.

 

IVAS عینک واقعیت افزوده در اختیار نیروهای پیاده ارتش آمریکا

سیستم IVAS  که با الهام از تکنولوژی عینک های واقعیت افزوده مایکروسافت به نام HoloLens ساخهت شده، انواعی از قابلیت ها را در قالب یک بسته فشرده جمع کرده است. این عینک های واقعیت افزوده شامل صفحه نمایشگر بادوام، کابل، بسته کامپیوتری هستند که خود شامل باتری قابل پوشیدن، بی سیم و شارژر است. با شباهت بسیاری به کلاهخودهای مانیتور دار خلبانان جنگنده ها، عینک های IVAS نیز اطلاعات کلیدی را روی میدان دید سربازان نمایش می دهند. سربازان نیز می توانند موقعیت دیگر سربازان خودی، مسیرهای عبور در میدان نبرد، موقعیت دشمن و دیگر داده ها را روی این صفحه نمایش ببینند. آن ها همچنین می توانند فیدهایی را از ابزارهای دید در شب مجاور دریافت کنند، از جمله سیستم های بینایی گرمایی یا نور کم. سربازان آمریکایی همچنین می توانند پشت دیواره های خودروهایشان را از طریق دوربین هایی که روی بدنه خودرو نصب شده مشاهده کرده یا تصاویر و اطلاعات ارائه شده توسط پهپادهایی که بالای سرشان پرواز می کنند را ببینند.

IVAS عینک واقعیت افزوده در اختیار نیروهای پیاده ارتش آمریکا

IVAS حتی به سربازان امکان خواهد داد تا سربازان دشمن را در فاصله های دور نیز شناسایی کنند و برای این کار از دوربین دید در شب یا سیستم کمکی پیشرفته هدف گیری و کشتار استفاده نمایند. ارتش اولین بسته ۵,۰۰۰ تایی از بیش از ۱۲۰,۰۰۰ هدست درخواستی خود را دریافت کرده که هزینه کلی آن ها ۲۱.۸۸ میلیارد دلار خواهد بود و طی ۱۰ سال به ارتش تحویل داده خواهند شد. کنگره که بر این برنامه چند میلیارد دلاری نظارت دارد، بر این باور است که نیروی زمینی ایالات متحده به این مقدار هدست واقعیت افزوده نیاز ندارد. علاوه بر این، ارتش ایالات متحده در حال بکارگیری سیستم دیگری به نام Enhanced Night Vision Goggle – Binocular (ENVG-B) است که نسل آینده دوربین های دید در شب تقویت تصویری است که نه تنها یک دید در شب بسیار شفاف را ممکن می سازد بلکه امکان اتصال بی سیم به دوربین های دید در شب نصب شده روی خودروها را نیز فراهم می سازد.

IVAS عینک واقعیت افزوده در اختیار نیروهای پیاده ارتش آمریکا

سربازی که به دوربین ENVG-B مجهز است می تواند اسلحه خود را روی دیوار قرار داده، هدفگیری کرده و شلیک نماید بدون اینکه خود را در معرض آتش دشمن قرار دهد و موقعیتش را به نمایش بگذارد. ارتش ایالات متحده چنان در مورد IVAS هیجان زده بوده که سعی کرده بودجه ای برای پروژه ENGV-B  در بودجه درخواستی اش برای سال ۲۰۲۳ بگنجاند. IVAS انقلابی ترین تکنولوژی است که از زمان اختراع دوربین های دید در شب به نیروهای پیاده نظام ایالات متحده می رسد و باید با دوربین های دید در شب رقابت کند. این دو سیستم می توانند مکمل همدیگر باشند در حالی که IVAS یک ابزار کنترل و فرماندهی برای رهبران و ENVG-B سنسور و سیستمی هدف گیری برای سلاح ها خواهد بود. ایالات متحده تنها کشوری است که نیروهای زمینی اش تاکنون از این سیستم واقعیت افزوده به صورت عینک یا هدست استفاده می کند.

منبع:

https://rooziato.com/1401422290/us-army-augmented-reality-goggles-soldiers/

  • ایگامن