درب هوشمند

اطلاعات تکمیلی درمورد دربهای اتوماتیک سکشنال

درب هوشمند

اطلاعات تکمیلی درمورد دربهای اتوماتیک سکشنال

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دسته های ماهواره ای مهاجم دارای هوش مصنوعی که اهداف را در قلمرو دشمن شناسایی و نابود می کنند توسط چین رونمایی شده اند، در شرایطی که رقابت در فضا وارد مراحل تازه ای شده است. دانشمندان چینی می گویند که اکنون می توانند صدها مینی ماهواره موسوم به cubesat را از سفینه مادر در فضا به سمت اهدافشان اعزام کنند در حالی که این گروه از مینی ماهواره ها سرعت و دقت بسیار بالایی دارند. این ماهواره های بسیار ریز که کمتر از ۲.۲ پوند (۱ کیلوگرم) وزن دارند چنان پیچیده هستند که تنها می توان با هوش مصنوعی آن ها را کنترل کرد. بر اساس ادعاهای محققان چینی، پیچیدگی نبرد همه جانبه فضایی چنان بالا خواهد بود که فراتر از مغز انسان بوده و حتی از الگوریتم های قدرتمند نیز پیش تر می رود.

 

ریز ماهواره های مجهز به هوش مصنوعی سلاح فضایی جدید چین

بر اساس مقاله ای که در مجله چینی علوم فضایی و تکنولوژی منتشر شده، استفاده از هوش مصنوعی مناسب برای کنترل سفینه مادر و این ریز ماهواره ها «ارزش قوی اقتصادی و نظامی» دارد. این پیشرفت جدید در صنعت فضانوردی نظامی چین در شرایطی رخ می دهد که این کشور مدعی شده ماهواره های اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک دستکم دو بار به شکل خطرناکی به ایستگاه فضایی جدید چین نزدیک شده اند و تهدید کرد که این ماهواره های آمریکایی را ساقط خواهد کرد. چند ماه بعد، ماهواره های چینی و آمریکایی وارد یک بازی موش و گربه در مدار زمین شدند.

 

ریز ماهواره های مجهز به هوش مصنوعی سلاح فضایی جدید چین

ژانگ جین که رهبری پروژه طراحی و ساخت این ریز ماهواره های مرگبار را بر عهده داشته است می گوید که این ماهواره های مکعبی کوچک را می توان برای گشت زنی و دفاع در برابر حملات نیروهای خودسر در فضا استفاده کرده و برای این کار از الگوریتم های هوش مصنوعی پیچیده ای استفاده کرد که زمان و چگونگی حمله به اهداف را به این ماهواره های ریز منقتل خواهد کرد. در هنگام تست این ریز ماهواره ها، الگوریتم هوش مصنوعی توسعه یافته توانست در چهار دقیقه دستور انهدام اهداف متعلق به دشمن را به این ریز ماهواره ها منتقل کند که ۲۲۷ بار سریع تر از الگوریتم ساده قبلی بود که این کار در سه ساعت انجام می شد. چین همچنین گروهی از ربات های پرنده شبیه دسته زنبورها را توسعه داده که دارای هوش مصنوعی بوده و امکان رهگیری و کشتن انسان ها را دارند.

منبع : https://rooziato.com/1401402649/china-ai-satellite-swarms-hunt-destroy-enemy/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

هواپیماها با وجود جثه بزرگ و تعداد مسافران زیادشان به گونه ای ساخته شده اند که سریع ترین وسیله نقلیه باشند. در اینجا ۱۰ مورد از سریعترین هواپیما های مسافربری ساخته شده تا به امروز را مرور می کنیم:

 

۱- توپولف تی یو-۱۴۴ (Tupolev Tu-144)سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟توپولف تو-۱۴۴ (Tupolev Tu-144) با نام مستعار کنکوردسکی (Concordski)، اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت بود. اتحاد جماهیر شوروی با شکست دادن کنکورد بریتانیا و فرانسه به تولید کننده اولین هواپیمای مسافربری مافوق صوت تبدیل شد. صدای کابین در داخل یک تو-۱۴۴ به قدری بلند بود که مسافران اگر می خواستند صحبت کنند مجبور بودند برای یکدیگر یادداشت بنویسند.

۲- کنکورد (Concorde)سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟کنکورد، جت مافوق صوتی بود که با موفقیت بیشتری از تو-۱۴۴ ظاهر شد و می توانست دو برابر سرعت صوت حرکت کند. این هواپیماها در سال ۱۹۷۶ استفاده شدند و تا سال ۲۰۰۳ باقی ماندند. افزایش هزینه ها و تاخیرها منجر به تولید کمتر این هواپیماها شد. بلیط ها بیش از ۳۰ برابر بلیط های پروازهای معمولی بود.

 

۳- بوئینگ ۷۴۷–۸  (Boeing 747-8i)سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟بوئینگ ۷۴۷–۸i بزرگترین و همچنین سریعترین هواپیمایی است که امروزه پرواز می کند. این سریع ترین هواپیمای مسافربری به بزرگی یک ساختمان شش طبقه با سرعت ۰.۸۶ ماخ است. ظرفیت ۴۱۰ مسافر و برد آن ۱۴,۰۰۰ کیلومتر است.

۴- بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ (Boeing 747)سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟بوئینگ ۷۴۷ که از زمان معرفی اش در سال ۱۹۶۹ شروع به پرواز کرده است، موفقیت بزرگی در صنعت هواپیمایی است. نوع بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ می تواند تا ۰.۸۵۵ ماخ برسد. برد آن ۱۳,۰۰۰ کیلومتر است. همچنین به دلیل طول عمر و دوامش، شهرت خوبی دارد.

۵- بوئینگ ۷۸۷ (Boeing 787)سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟این جت لاین دوربرد دو موتوره و پهن، سرعت کروزش معادل ۰.۸۵ ماخ است. این هواپیما ۴۴,۰۰۰ پرواز انجام داده است. اولین پرواز در ۱۵ دسامبر ۲۰۰۹ پس از تاخیرهای متعدد انجام شد. ساخت این هواپیما پس از آن برنامه ریزی شد که شرکت بوئینگ تصمیم گرفت پروژه سونیک کروزر (Sonic Cruiser) خود را که هواپیمایی بود که با سرعت صوت حرکت می کرد، کنار بگذارد.

۶- ایرباس ای۳۸۰ (Airbus A380)سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟ایرباس ای۳۸۰، ۰.۸۵ ماخ سرعت دارد. اکثر جت های مدرن اکنون به این سرعت می رسند. حتی با وجود اینکه تولید ای۳۸۰ در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، حدود ۱۵ شرکت هواپیمایی هنوز با هواپیماهای ای۳۸۰ پرواز می کنند که ظرفیت آن حدود ۴۰۰ تا ۵۵۰ مسافر است.

۷- کانویر ۹۹۰ کورونادو (Convair 990) سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟کانویر ۹۹۰، در طول نمایش نمونه اولیه خود در سال ۱۹۶۱، توانست به سرعت ۰.۹۷ ماخ دست یابد که سریعترین سرعت هوایی بود که در آن زمان به دست آمده بود. برخی تغییرات کاهش کشش برای نسخه نهایی این هواپیما برای تضمین عملکرد آن انجام شد که حداکثر سرعتش را به ۰.۸۴ ماخ کاهش داد.

۸- کانویر ۸۸۰ (Convair 880)سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟کانویر ۸۸۰، برای رقابت با بوئینگ ۷۰۷ و داگلاس دی‌سی-۸ تولید شد. زمانی که این هواپیما برای اولین بار معرفی شد، سریع ترین جت حمل و نقل در جهان بود. این هواپیما پس از سه سال تولید متوقف شد تا راه برای نسخه سریعتر آن یعنی ۹۹۰ باز شود.

۹- سسنا سایتیشن ایکس (Cessna Citation X) سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟سسنا سایتیشن ایکس به عنوان جت های خصوصی تجاری ساخته شده بود و می توانست تا هفت مسافر را حمل کند که به حداکثر سرعت ۱,۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یافته است. در حالی که بوئینگ ۷۴۷ سریع‌ترین جت تجاری است، جت‌های خصوصی مانند اینها به عبارتی سریعترین هواپیما محسوب می شوند. این جت به ۰.۹۲ ماخ رسیده است.

۱۰- داسو فالکون ۷ ایکس (Dassault Falcon 7X)سریعترین هواپیما های جهان کدامند؟فالکون ۷ ایکس، دارای سه موتور جت است و یکی از دو تری جت و اولین جت تجاری ای است که از فناوری جت جنگنده استفاده می کند. در حال حاضر حدود ۲۷۰ مورد از آنها در حدود ۴۱ کشور استفاده می شود. مصرف سوخت فالکون ۷ ایکس ۱۵ تا ۳۰ درصد کمتر از سایر جت های خصوصی هم رده آن است.

منبع : https://rooziato.com/1401399094/10-of-the-fastest-passenger-airplanes-ever/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

حقیقت این است که 2020 با وجود کرونا و قرنطینه‌های اجباری، اصلا سال خوب و خوش یمنی نبود. اما همین شرایط سخت هم نتوانست مانع توسعه‌دهندگان و بازیسازان خلاق و سخت‌کوش برای ارائه محصولات با کیفیت شود طوری که بعضی از همین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها گذار از دوران تلخ و غم‌انگیز کرونا را برای میلیون‌ها نفر آسان‌تر کردند.

برای همین به رسم هر سال، در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل سال 2020 از دیدگاه خودمان را انتخاب کرده‌ایم. مثل بسیاری از وبسایت‌های فعال فناوری محبوبیت بین کاربران و منتقدین، خلاقیت و نوآوری، به‌روزرسانی‌های مؤثر و همگام بودن با ترندهای روز ملاک‌های ما برای انتخاب بهترین اپلیکیشن‌‌ها و بازی‌های موبایل بوده‌اند.

البته کاربردپذیری برای کاربران ایرانی هم ناخودآگاه جزو ملاک‌های انتخاب ما بوده. به ناگزیر، جای بعضی اپلیکیشن‌های ترند دنیا در فهرست امسال ما خالی است که دلیل آن به شرایط خاص کشورمان و سختی استفاده (و حتی نبود امکان استفاده) از آن‌ها بر می‌گردد. با همه این صحبت‌ها و این مقدمه نسبتا طولانی، بیایید با هم نگاهی به فهرست بهترین اپلیکیشن های سال 2020 داشته باشیم.

قسمت اول: اپلیکیشن‌ها

Loóna: Bedtime Calm & Relax

 

بهترین اپلیکیشن های سال 2020

 

 

با وجود پدیده منحوس کرونا، امسال سالی بود که مردم بیشتر از همیشه نیاز به آرامش داشتند و اپلیکیشن Loóna به شایستگی این نیاز را برآورده کرد. لونا یک اپلیکیشن ریلکسیشن است که هدف از طراحی آن، ایجاد فضایی آرامش‌بخش برای کمک به خواب و آزاد کردن ذهن کاربر از احساسات و افکار منفی بوده است.

با به کارگیری ترکیبی از موسیقی‌های ملایم، محیط چشم‌نواز سه‌بعدی و جملات آرامش‌بخش، لونا در سال 2020 موفق شد که با اختلاف زیاد یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ریلکسیشن موبایل و حتی به عنوان بهترین اپ سال از نگاه گوگل پلی لقب بگیرد. بنابراین بدون هیچ شک و شبهه‌ای باید در فهرست امسال ما قرار می‌گرفت.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/30/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86%e2%80%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

کوالکام پردازنده‌های قدرتمندی دارد که آن‌ها را در چهار گروه اسنپدراگون ۴۰۰، اسنپدراگون ۶۰۰، اسنپدراگون ۷۰۰ و اسنپدراگون ۸۰۰ روانه بازار می‌کند. قوی‌ترین چیپست پرچمدار این شرکت، اسنپدراگون ۸۸۸ است و حالا شایعه شده که کوالکام می‌خواهد نسخه ضعیف‌تری از این تراشه را تولید کند.

به گزارش «Roland Quandt» از وب‌سایت معتبر WinFuture، کوالکام مشغول توسعه نسخه‌ای از اسنپدراگون ۸۸۸ با قدرت کمتر است. او می‌گوید این تراشه از شماره مدل SM8325 استفاده می‌کند (شماره مدل اسنپدراگون ۸۸۸ معمولی SM8350 است) اما برخلاف اسنپدراگون ۸۸۸ که مودم مجتمع 5G داشت، اسنپدراگون ۸۸۸ لایت، اگر بتوانیم با این اسم خطابش کنیم، مودم مجتمع 5G ندارد.

اسنپدراگون ۸۸۸ اولین تراشه از سری اسنپدراگون ۸۰۰ بود که مودم مجتمع 5G داشت. پیش‌تر تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون ۸۵۵، اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس همگی با مودم 5G مجزا به بازار آمدند. حالا با توجه به تصمیم کوالکام برای مهاجرت به سمت استفاده از مودم‌های مجتمع 5G عجیب است که آن‌ها در این تراشه از مودم مجتمع 5G استفاده نمی‌کنند.

 

 

 

اگر بخواهیم دلیل این تصمیم را حدس بزنیم، می‌توانیم بگوییم که آن‌ها قصد دارند اسنپدراگون ۸۸۸ لایت را برای بازارهایی بسازند که 5G هنوز به آن‌ها نرسیده یا فراگیر نشده است. تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند با دسترسی به چیپست پرقدرتی که مودم 5G ندارد، می‌توانند قیمت محصولات خود را پایین آورده و پرچمداران ارزان‌تری را روانه بازار کنند.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره زمان عرضه این چیپست در دسترس نیست. با این حال کوالکام چند تراشه دیگر مثل اسنپدراگون ۷۷۵ را هم در دست تولید دارد که ممکن است همراه با این تراشه معرفی شوند. چند روز پیش در گزارشی به بخشی از مشخصات فنی اسندراگون ۷۷۵ اشاره شد. این تراشه از هسته‌های Kryo 6xx استفاده می‌کند و از حافظه‌های رم ۳۲۰۰ مگاهرتزی LPDDR5، رم ۲۴۰۰ مگاهرتزی LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 3.1 Two-Lane HS Gear 4 پشتیبانی خواهد کرد.

منبع:https://digiato.com/article/2021/03/09/%da%a9%d9%88%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-888-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-5g/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

پس از اینکه اعلام شد واتس‌اپ در حال توسعه برخی ویژگی‌های مهم مانند امکان ویرایش پیام‌ها است، این شرکت اکنون در حال کار روی قابلیت مخفی کردن وضعیت آنلاین کاربران در به‌رورسانی‌های آینده برنامه خود است.

همانطور که وب‌سایت WABetaInfo گزارش می‌دهد، واتس‌اپ سرانجام در حال توسعه قابلیتی برای کاربران خود است تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را فقط به برخی کاربران نشان دهند. طبق تصویر به اشتراک گذاشته شده از این قابلیت در حال توسعه، کاربران می‌توانند با ایجاد یک فهرست دلخواه، تعیین کنند که چه کسانی قادر خواهند بود تا از آنلاین بودن آن‌ها مطلع شوند.

واتس‌اپ

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، با وجود دو گزینه جدید: «همه» و «همانند آخرین بازدید»، کاربران می‌توانند تنظیمات حریم خصوصی خود را به نحوی تنظیم کنند که فقط برخی افراد آنلاین بودن آن‌ها را مشاهده کنند. به عنوان مثال، اگر در بخش بالا (Last Seen) گزینه «مخاطبین من» را انتخاب کرده باشید و سپس در بخش پایین، گزینه «همانند آخرین بازدید» انتخاب شده باشد، آنلاین بودن شما به کاربرانی که در لیست مخاطبین‌تان نیستند، نمایش داده نمی‌شود.

تنظیمات حریم خصوصی جدید واتس‌اپ

واتس‌اپ

اخیرا قابلیت جدیدی در دسترس کاربران این پیام‌رسان محبوب قرار گرفته تا بتوانند تصویر پروفایل، اطلاعات بخش درباره من، آخرین بازدید و وضعیت خود را فقط با برخی کاربران به اشتراک بگذارند. به نظر می‌رسد این قابلیت جدید تکمیل‌کننده آن است.

در چند سال گذشته، این قابلیت توسط بسیاری از کاربران درخواست شده بود تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را پنهان کنند. دلایل زیادی برای چنین درخواستی وجود دارد، به عنوان مثال برخی کاربران می‌خواهند بدون اینکه افراد دیگر مزاحمتی ایجاد کنند، از واتس‌اپ استفاده کنند.

هرچند این تصویر نشان می‌دهد که واتس‌اپ در حال توسعه این ویژگی برای نسخه iOS است، اما این پیام‌رسان قصد دارد تا آن را در دسترس کاربران اندروید و نسخه دسکتاپ نیز قرار دهد و احتمالا در به‌روزرسانی بتای بعدی، شاهد این قابلیت خواهیم بود. با این وجود، زمان دقیق انتشار آن هنوز مشخص نشده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/03/whatsapp-online-status-feature

  • ایگامن