درب هوشمند

اطلاعات تکمیلی درمورد دربهای اتوماتیک سکشنال

درب هوشمند

اطلاعات تکمیلی درمورد دربهای اتوماتیک سکشنال

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قلب یک عضو منحصر به‌فرد است که هم دارای عضله و هم دارای بافت‌های عصبی می‌باشد. وظیفه قلب به‌عنوان عضوی از سیستم قلبی عروقی، پمپ خون به درون سلول‌ها و بافت‌های بدن است. آیا می‌دانستید که قلب حتی اگر درون بدن نباشد، می‌تواند به تپیدن ادامه دهد؟ در اینجا با ۱۰ واقعیت اسرار آمیز درباره قلب‌ آشنا خواهید شد.

۱- قلب شما در روز حدود ۱۰۰٫۰۰۰ بار می‌زند

در افراد جوان، ضربان قلب در هر دقیقه بین ۷۰ بار در حالت استراحت تا ۲۰۰ بار در حالت ورزش می‌باشد. در هفتاد سالگی، تعداد ضربان قلب‌تان بیش‌ از دو میلیارد بار خواهد بود.

۲- قلب‌تان در دقیقه چیزی حدود ۵ لیتر خون پمپاژ می‌کند

در زمان استراحت، قلب تقریباً ۵ لیتر خون در دقیقه پمپ می‌کند. خون طی ۲۰ ثانیه در تمام سیستم عروق خونی گردش می‌کند. در یک روز، قلب حدود ۱۰ هزار لیتر خون را در هزاران کیلومتر رگ به‌ گردش در می‌آورد.

۳- قلب‌تان ۳ تا ۴ هفته پس از لقاح، شروع به تپیدن می‌کند

قلب انسان چند هفته پس از رخ دادن لقاح، شروع به زدن می‌کند. در چهار هفتگی، قلب بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ بار در دقیقه می‌زند.

۴- تپش قلب یک زوج شبیه به هم است

طی مطالعه دیویس در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده شد که سرعت تنفس و ضربان قلب زوجین با هم هماهنگ است. در این مطالعه، درحالی که زوج‌‌ها تمریناتی را بدون صحبت کردن با هم و لمس کردن هم انجام می‌دادند، مانیتوری ضربان قلب و سرعت تنفس‌شان را ثبت می‌کرد. ضربان قلب و سرعت تنفس زوج‌ها با هم هماهنگی داشت که نشان می‌دهد رابطۀ رمانتیک در سطح فیزیولوژیک نیز معنا دارد.

۵- دریچه‌های قلب صدای قلب را تولید می‌کنند

طی انقباض دهلیز و بطن‌ها، بسته شدن دریچه‌ها صدای تاپ تاپ قلب را تولید می‌کند.

۶- قلب در صورت جدا شدن از بدن‌تان نیز به تپیدن ادامه می‌دهد

بر خلاف سایر عضلات، انقباضات قلب توسط مغز تنظیم نمی‌شود. تکانه‌های الکتریکی ایجاد‌ شده توسط گره‌های قلبی، باعث ضربان قلب هستند. قلب‌تان تا زمانی که انرژی و اکسیژن کافی دارد، خارج از بدن نیز به تپیدن ادامه می‌دهد.

۷- گروه خونی با بیماری قلبی در ارتباط است

محققان دریافته‌اند که نوع خونی که دارید، می‌تواند شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دهد. طی تحقیقی که در یک مجله مشهور علمی چاپ شد، افراد دارای گروه خونی AB در معرض بالاترین خطر برای ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند. دارندگان گروه‌های خونی نوع B و نوع A به‌ ترتیب در رده‌های بعدی قرار داشتند. گروه خونی نوع O در معرض کم‌ترین خطر بودند. دلیل این تفاوت هنوز مشخص نیست اما گروه خونی AB با التهاب در ارتباط بوده و گروه خونی نوع A سطوح نوع خاصی از کلسترول را بالا می‌برد.

منبع:

http://www.irantahgig.ir/?p=46714

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

متأسفاته جهان در حال مرگ تدریجی است. تقریباً ۲۰ سال است که دانشمندان متوجه شده‌اند که جهان و هر آن‌چه در آن است، در حال مرگ می‌باشد. انرژی کلی جهان به‌آرامی به سمت پایانی اجتناب ناپذیر در حال حرکت است. در حال حاضر، پژوهش‌های جدید از این تئوری حمایت می‌کنند و نگاه دقیق‌تری به کاهش انرژِی کلی دارند. اخیراً یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران یافته‌هایی از پروژه مطالعاتی به نام GAMA در کنفرانس بین‌المللی اتحادیۀ نجوم در هاوایی ارائه دادند که نشان می‌دهد خروجی انرژی حال حاضر در بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان تنها حدود نیمی از انرژی موجود در ۲ میلیارد سال پیش می‌باشد.

جهان در حال مرگ است

از نظر محقق اصلی پروژۀ مطالعاتی GAMA، سیمون درایوِر، از مرکز بین‌المللی پژوهش رادیو نجوم، در این پروژه تا حد ممکن از تلسکوپ‌های فضایی و زمینی استفاده شد. آن‌ها همۀ ۲۰۰ هزار کهکشان در طول موج ۲۱ از اشعۀ ماوراء بنفش تا مادون قرمز را اندازه‌گیری کردند که این مطالعه را تبدیل به بزرگ‌ترین آمایش چند طول‌ موجی نمود. مطالعۀ پروژۀ GAMA همۀ انرژی تولید شده در حجم زیادی از فضا را در حال حاضر و زمان‌های مختلف گذشته، اندازه‌گیری، طرح‌بندی و مدل‌سازی می‌کند. آن‌چه را که آن‌ها اندازه می‌گیرند نور ساطع‌شده‌ای است که ستارگان تبدیل به انرژی می‌کنند. پژوهشگران عقیده دارند که نور ستارگان در حال از بین رفتن است، به عبارت ساده‌تر، سوخت ستارگان در حال مصرف و تمام شدن است و جهان در حال مرگ است.

طبق گفتۀ جو لیسک از دانشگاه هامبورگ و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی، وقتی‌که همۀ سوخت‌ها در دنیا تمام شده باشند، ستاره‌ها می‌میرند، مثل خاموش شدن آتش، و سپس خاکسترهایی گداخته باقی می‌مانند و در نهایت نیز سرد می‌شوند. البته در مقیاس انسانی، نیازی به وحشت وجود ندارد. چرا که این مرگ شاید چند میلیارد سال زمان ببرد. دانشمندان معتقدند که جهان چند میلیارد سال وجود داشته است و کاملاٌ سالمند است. دکتر سیمون درایور با لحنی افسرده می‌گوید: جهان اساساً بر روی مبل نشسته است، یک پتو بر روی خود کشیده و به آرامی در حال فرو رفتن در خوابی ابدی است.

منبع:

http://www.irantahgig.ir/?p=46610

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

در مطالب پیشین با ده هواپیمای برتر جهان و ده تانک قدرتمند دنیا آشنا شدیم و امروز می‌خواهیم بدانیم که بهترین ناو هواپیما بر جهان کدام است و چرا؟ ۱۰ ناو هواپیمابری که در اینجا انتخاب شده‌اند بر اساس امتیازاتی چون اندازه، میزان قدرت حمل بار و سلاح‌های دفاعی و تهاجمی دسته‌بندی شده‌اند. این لیست شامل ناو‌های هواپیمابر نیز می‌شود که در حال حاضر در مرحله ی ساخت قرار داشته و تا چند سال آینده به خدمت گرفته نخواهند شد.

ده ناو هواپیمابر برتر دنیا

۱- ناو هواپیمابر مدل فورد کلاس (ایالات متحده)

ناو هواپیمابر مدل فورد کلاس (ایالات متحده)

میزان قدرت حمل بار: ۱۰۰۰۰۰ تن

طول: ۳۳۵ متر

قابلیت حمل هواپیما: ۸۵ هواپیما

مدل فورد کلاس جانشینی برای ناوهای هواپیما بر نیمیتز کلاس است. انتظار می‌رود اولین تولید این مدل در سال ۲۰۱۵ در نیروی دریایی آمریکا بکار گرفته شود. همچنین انتظار می‌رود که تعداد ۹ یا ۱۰ عدد از این ناوها به زودی ساخته شود که می‌توان گفت بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ناو جنگی تاریخ خواهد بود. این ناوها جایگزین مدل نیمیتز و در حقیقت مدل ارتقاء یافته نیمیتز کلاس می‌باشد. مدل فورد نقطه اتکای قدرت نیروی دریایی ایلات متحده در قرن ۲۱ به شمار می‌رود.

طراحی اسکلت فورد شبیه به نیمیتز کلاس است با این تفاوت که ناوهای هواپیمابر جدید دارای بدنه‌ای کوچک‌تر، بازطراحی شده و پل‌های فرماندهی مخفی بیشتری هستند. این مدل جدید از همان قدرت حمل بار قبلی برخوردار بوده با این تفاوت که مجهز به سیستم‌های موثر‌تر و خودکارتر می‌باشد. هر کدام از این کشتی‌ها توانایی حمل ۸۵ هواپیما با بال ثابت، هواپیمای V/STOL، هلیکوپتر و یا وسایل هوایی دیگر را دارا هستند. ایالات متحده می‌تواند با استفاده از این ناو‌های هواپیما بر هم چنان صاحب عنوان بی‌رقیب‌ترین نیروی دریایی دنیا در قرن ۲۱ باشد. سلاح‌های دفاعی مدل فورد شامل دو پرتاب کننده با ۱۶ موشک دریایی “اسپارو” بوده که در مقابل حملات موشک‌های ضد ناو با قابلیت مانور پذیری و سرعت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم چنین ۲ پرتاب کننده موشک که در مقابل موشک‌های ضد ناو به کار گرفته می‌شوند. علاوه بر آن ۴ اسلحه ۲۰ میلیمتری نیز در آن تعبیه گردیده است.

منبع:

http://www.irantahgig.ir/?p=40455

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

ساعت آنر واچ جی اس پرو از صفحه‌نمایش ۱٫۳۹ اینچ OLED با وضوح ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل برخوردار است و برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی کرین A1 استفاده می‌کند. آنر در ادعایی جالب می‌گوید ساعت هوشمند فوق‌مقاومش حداکثر ۲۵ روز شارژدهی می‌کند؛ بااین‌حال اگر از ساعت به‌طور‌مداوم برای پایش فعالیت‌های ورزشی در خارج از خانه استفاده کنید، شارژدهی به ۱۰۰ ساعت و درصورت استفاده‌ی مداوم از GPS، شارژدهی ساعت جدید آنر به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد.

آنر ادعا می‌کند ساعت Watch GS Pro به ۱۴ استاندارد گواهی MIL-STD-810G ارتش آمریکا مجهز شده است و این ادعا نشان می‌دهد دربرابر عوامل خارجی بسیار مقاوم است. ساعت هوشمند جدید آنر از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی با نام LiteOS استفاده می‌کند و به سیستم نظارت روی ضربان قلب است و می‌تواند سطح اکسیژن خون را نیز پایش کند. از دیگر قابلیت‌های ساعت Watch GS Pro می‌توانیم به نظارت روی خواب و نظارت روی استرس اشاره کنیم.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/unboxing/365741-honor-watch-gs-pro-unboxing-video/

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • ایگامن
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • ایگامن